FANDOM

Mayuri Kurotsuchi
Mayuri Kurotsuchi je kapitán 12. jednotky a zároveň prezidentem výzkumného ústavu v Seireitei.

Mayuri vypadá skutečně specificky. Má namalovanou tvář na bílo a černo, na hlavě nosí klobouk s dvěma konci na pravé straně, nehty má namalované na modro a všechny jsou krátké až na jeden. Nehet na prostředníčku jeho pravé ruky je dlouhý jako sám prst a také je namalovaný na modře. Ruce má také namalované na bílo a černo a kolem krku nosí purpurový šál. Jeho make-up se samozřejmě dá smýt a smývá si ho každý večer. Pod ním vypadá jako obyčejný člověk s modrými vlasy a zlatohnědými očima. Později svůj outfit změnil. Nenosí klobouk, ale něco jako korunu faraona, má faraónské bradu, žluté zuby a v podstatě vypadá úplně jako faraón.

Mayuri má povahu jako naprosto šílený vědec. Žádného člověka nepovažuje za lidskou bytost, pouze jako objekt zkoumání - včetně sám sebe. Neměl vůbec žádný problém proměnit členy své jednotky na živé bomby, když chtěl zajmout Ishida a Orihime jako objekty výzkumu.

Je známo, že Mayuriho oblíbené jídlo je štika a nemá rád cibuli. Přes volný čas čte v časopise Seireitei Communication o každé osobě. Sám publikuje sérii článků s názvem "Efektivní léčení pro mozek", který obsahuje detailně popsány léčebné postupy a jejich účinky. Překvapivě je tento článek velmi populární.

V boji si rád hraje se svým soupeřem a vždy využívá něco jiného. Vždy používá jiný jed pro své Zanpakuto a vždy zkouší na sobě a na Nemu jiné experimenty. Je známo, že před každou bitvou pozorně studuje materiály o svém budoucím protivníkovi v knihovně a je do toho tak pohroužen, že na dveře napsal nápis: "Vstup a zabiji tě".

Mayuri velmi rád experimentuje, dokonce i sám na sobě. Byl schopen propojit se se svým Zanpakuto, takže když ho někdo zničí a Mayuri není schopen pokračovat v boji, změní se na jakýsi sliz. V tomto skupenství je pak dva dny vkuse, nemůže nic dělat ale nemůže být ani zraněn. Při svých experimentech se mu dokonce podařilo vyměnit vlastní orgány za napodobeniny a vytvořil svou poručnici Nemu. Nemu je vlastně jeho dcera, je to však jen jím vytvořený humanoid. Nemu v sobě vždy nosí nějaké viry, drogy nebo jedy, takže pokud protivník (Szayel Aporro) využije Nemu a vysaje z ní život, aby ho on získat zpět, tyto drogy se dostanou do něj a Mayuri nemá žádný problém ho zabít.

V minulosti byl vězněn jako potencionálně nebezpečný člověk pro Soul Society. Když se stal Urahara kapitánem 12. jednotky, vzal ho k sobě, kde šéfoval nově vytvořenému výzkumnému ústavu. Když byl Urahara vyhoštěn, Mayuri se stal kapitánem 12. jednotky. Navíc experimentoval i s Quincy. Je známo, že zkoumal a zabil Ishidova dědu Souken Ishida.

Mayuri je velmi schopný v jedech. Na všechny jedy zná protilátky a některé dokonce sám vytváří. Například vytvořil superlidskou drogu, která způsobí, že se bude protivníkovi neuvěřitelně vléct čas, všechno bude vnímat zpomaleně a to, co se stane během vteřiny bude vnímat jako celá staletí. Přesně tuto drogu dal do Nemu a když se z ní Szayel Aporro v kvazi podruhé narodil, dostala se mu do těla a začala působit. Když mu Mayuri zasekl meč do těla řekl, že tuto bolest bude vnímat celá století, přičemž zatímco zemře, potrvá to pár sekund. Vytvořil i regenerační sérum, které bylo schopno nahradit Renjiho a Ishidovy zničené orgány.

595px-Ashisogijizo
Zanpakuto se jmenuje Ashisogi Jizo (Nohy-řezající Jizo). Jizo je v Japonsku bůh, který vypadá jako dítě a má oblečení Buddhy. Je známý jako dětský bůh, který se stará o všechny děti na světě. Shikai se uvolňuje frází "kakimushire" (trhej) a spočívá v tom, že rukojeť zůstává, nad ní se vytvoří dětská hlava a z ní trčí tři vlnité vidle. Z úst této dětské hlavy se vylučuje plynný jed. Pokud je protivník bodnut Ashisogi Jizo, jsou mu odpojeny nervové signály ovládající končetiny. Na rozdíl od paralýzy jsou ale receptory bolesti plně funkční.

Pokud Mayuri strčí prst do zavřeného oka dětské hlavičky, začne z ní téct černá kapalina a vyvolá techniku Ashisogi Jizō, Kyōdo Yon (Nohy-řezající Jizo, Stupeň děsu 4). Ashisogi Jizo začne vydávat ohlušující jekot a vše organické, co není Mayuriho krve, je ve čtyřech vteřinách paralyzováno.

595px-Konjiki Ashisogi Jizo
Bankai se jmenuje Konjiki Ashisogi Jizo (Zlatý Nohy-řezající Jizo) a změní se na obrovské děťátko s tělem housenky, červeným pláštěm a stříbrnou svatozáří nad hlavou. Z úst tohoto děťátka vychází jed, který je tvořen z extraktu z Mayuriho krve a je téměř nemožné se mu vyhnout. Jed je vždy, když Mayuri bojuje, jiný a má účinky na každého kromě Mayuriho a Nemu. Mayuri má samozřejmě vždy u sebe i protijed. Z hrudi tohoto děťátka mohou vystřelit obrovské čepele, což nutí útočníka zůstat v bezpečné vzdálenosti od něj, proto proti němu mají šanci pouze ti, kteří jsou schopni bojovat z větší vzdálenosti. V případě, že někdo tento Bankai ovládne, je nastaven na samodestrukci. Hlas Konjiki Ashisogi Jizo je hlas dítěte.

Mayuri dokázal své Zanpakuto modifikovat. Je-li potřeba, dokáže vyvolat Matai Fukuin Shōtai (Démonické Ležící Lůno), které se zhmotní v podobě obrovského, tlustého dítěte s tmavou kůží, bederní rouškou a bílýma očima. Hlava dítěte je znetvořená, vyčnívají z ní dva rohy, na nichž jsou zavěšené bedny. Dítě má na břiše vertikální jizvu, znaky Kanji a leží na velké hromadě z pupečníků. Matai Fukuin Shōtai může na základě informací, které do něj Mayuri pošle, vytvářet menší Konjiki Ashisogi Jizo (které jsou i tak obrovské). Díky tomu se může perfektně přizpůsobit schopnostem protivníka.

Když Mayuri bojoval se Sternritterem C, Pernidou Parnkgjas, vytvořil pomocí modifikovaného Bankai Konjiki Ashisogi Jizo, které mělo 70 000 vrstev kůže, z nichž každá byla propletena nervy. Přestože to u Konjiki Ashisogi Jizo způsobovalo obrovskou bolest i při kontaktu se vzduchem, díky této vlastnosti mohlo odloupnout jednu vrstvu kůže, kdykoliv do ní Pernida proniklo svými nervy a tím se vůči jeho schopnosti ubránit.